Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΟΙ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΙΤΙΟΙ, ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ Ή ΑΔΡΑΝΟΥΝ...

ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΟΙ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΙΤΙΟΙ, ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ Ή ΑΔΡΑΝΟΥΝ...
Δεν περίμενα πως, μόλις δύο χρόνια μετά την ενασχόληση μου με την Σφαγή της Χίου και τη συγγραφή του βιβλίου "Βγερού γλυκά φανού", η πραγματικότητα θα μ' ανάγκαζε να γίνω μάρτυρας μιας άλλης ανθρώπινης τραγωδίας, και μάλιστα στο ίδιο νησί. Πως, τόσο σύντομα κι αναπάντεχα, τα λόγια που έβαλα στα χείλη της Βγερούς για να εκφράσω τον πόνο για την απώλεια των δικών της ανθρώπων, θα γινόνταν τόσο επίκαιρα και θα εξέφραζαν τα συναισθήματα πολλών από εμάς, που είτε ζουν από κοντά αυτήν την σύγχρονη ντροπή της ανθρωπότητας, είτε την παρακολουθούν να συμβαίνει στις οθόνες των τηλεοράσεων τους. Κι όπως λέει και η Βγερού: "Ασυγχώρητοι!" Ασυγχώρητοι όσοι είναι υπαίτιοι, όσοι αδιαφορούν ή αδρανούν για το δράμα αυτών των ανθρώπων που στοιχειώνει πλέον τις ζωές όλων μας.
ΒΓΕΡΟΥ: "Πάντοτε ο ύπνος μου σαν το θάνατο θα είναι πικρός και τα όνειρά μου πάντα θα τα στοιχειώνουν οι εκατοντάδες, οι χιλιάδες νεκροί που χάθηκαν μέσα σε λίγες μέρες και μαζί τους χάθηκαν τα ονόματά τους και οι μνήμες τους, χάθηκαν κι οι απόγονοί τους που θα τους μνημόνευαν. Χιλιάδες κρανία σαπίζουν στα δάση και στα χωράφια, ανάμεσά τους των γονιών μου και των αδερφών μου, των συγγενών και των φίλων μου, των συγχωριανών μου, ανθρώπων που γνώρισα κι έζησα μαζί τους και χάθηκαν. Ωστόσο, ποτέ δεν είπα: «Καταραμένη η φυλή που έκανε τις σφαγές. Καταραμένη η γενιά που τους αφάνισε!» Όμως λέω ασυγχώρητοι όσοι βάδισαν στο μονοπάτι της παλιανθρωπιάς. Κι ας είναι Γιουρούκοι, Ζεϊμπέκοι, Αρνούτηδες, Τούρκοι ή Έλληνες, Οβραίοι ή Φράγκοι. Ασυγχώρητοι όσοι στο όνομα του Θεού ή του χρήματος, της απληστίας ή της εκδίκησης, βρωμίζουν τη ζωή με τις πράξεις τους."

Μου αρέσει!  

Δεν υπάρχουν σχόλια: